In een markt met veel concurrentie en een hoge vraag naar gekwalificeerde professionals met een tekort aan specifieke ervaring kan je wel een goede wervingsstrategie gebruiken.
ā Digital advertising en strategie
ā Contentcreatie en copywriting
ā Out-of-home en huis-aan-huis campagnes
ā Datagedreven optimalisaties en rapportages
Vraag
FrieslandCampina wil de beste technici aantrekken voor hun fabrieken, maar in een markt waar iedereen op dezelfde professionals aast, is dat geen makkelijke klus. Onze oplossing? Een schaalbare wervingsaanpak die lokaal hyperrelevant is.
Aanpak
We ontwikkelden een flexibele blueprint voor recruitment, waarmee FrieslandCampina lokaal snel zichtbaar is voor de juiste doelgroep ā digitaal Ć©n letterlijk in de buurt van hun fabrieken.
Zo spelen we in op de unieke arbeidsmarkt per locatie, zonder telkens opnieuw het wiel uit te vinden.
De strategie:
⢠Een landelijke always-on laag: zichtbaarheid en employer branding
⢠Een regionale āTellā-laag met videoās en verhalen van Ć©chte medewerkers
⢠Een retargeting āSellā-laag waarin vacatures centraal staan, ondersteund door search en out-of-home
Iedere laag is afgestemd op het lokale vacatureaanbod en de fabriek ā van Leeuwarden tot Maasdam.
Herhaalbaar & schaalbaar
Onze blueprint zorgt voor continuïteit én flexibiliteit: elke fabriek kan snel aan de slag met een campagne die aansluit bij de lokale markt.
Hyperlokaal & geloofwaardig
We zetten echte mensen centraal. Geen stockbeelden, maar technische collegaās die vertellen hoe het Ć©cht is om daar te werken.
Slim ingericht proces
Door de modulaire opzet is opschalen naar nieuwe locaties snel en kostenefficiƫnt.
"Vanaf het begin voelt het bureau als een verlengstuk van ons team. Ze kennen ons merk door en door, denken mee over creatieve oplossingen en helpen ons om ons Employer Brand sterker neer te zetten. Naast de creatieve kant zorgen ze er ook voor dat we de impact van onze activaties goed kunnen meten en blijven optimaliseren."
Global Employer Branding Team, FrieslandCampina
Hoe weet je nou dat wat je allemaal bedenkt ook werkt. Samen met FrieslandCampina hebben we een KPI framework opgesteld dat via (bedrijfs)doelstellingen de basis vormt waar de campagne resultaten op getoetst worden.
Dit combineren we met een review cyclus waarin content (tweewekelijks) tot aan strategie (halfjaarlijks) aan bod komt.
Onze rapportage software combineert data van alle middelen binnen de campagne zodat we precies kunnen zien welke impact aanpassingen op het gebied van beeld, tekst of strategie hebben.
FrieslandCampina is veel meer dan alleen een zuivelbedrijf, een stuk kaas, of een verzameling ingrediƫnten. Iedere dag werken duizenden mensen hard om een verschil te maken in het leven van miljoenen mensen wereldwijd.
Bij FrieslandCampina geloven ze in een werkomgeving waar iedereen zich hun volledige en authentieke zelf kan voelen en in hun kracht wordt gezet om het beste uit zichzelf te halen. Dit zie je ook terug in de fabrieken en dat vertellen we door, samen met de mensen op de vloer